Dnes úspěch neroste na stromech. Češi jsou lidé podnikaví a těch pověstných "děr na trhu" se příliš mnoho nevyskytuje. A tak si úspěch musí vydřít. Náročná práce přesto nemusí přinášet růže hned. Zvlášť, pokud se snažíte penetrovat do již nasyceného trhu. Pak přichází v úvahu otázka: dokážu konkurenci překonat jen tvrdou prací?
Možná si odpovíte, že ne. Že jste už udělali, co jste mohli, ale úspěch nepřichází. Pak zvažte, jestli by byla cesta skrz to, že do podnikání dáte více, než ostatní. Ne práce, ale peněz. Marketing je klíčem k mnoha dveřím (a peněženkám). Zadlužit se není nic moc. Podnikatelské úvěry mají však oblíbenost, banky se o rozvíjející se podnikatele perou, takže úroky nedosahují vysoko. Zkuste si to propočítat. Podnikatelský úvěr, investice (buď do rozšíření podniku či marketingu) a teoretický výnos. Ano, možná budete nějakou dobu v mínusu. Ale pokud zjistíte, že ne na dlouho, tak se vyplatí o tom popřemýšlet. A pak to teprve můžete rozjet!