• Osobnosti

    Zajímavé příběhy lidí, kteří vám prozradí své tajemství
  • Inspirace

    Snažíme se pořád posouvat dál, a k tomu je potřeba inspirace.
  • TIPy

    Některé věci je potřeba shrnout. Máme pro vás vychytávky a rady, jak si co nejvíce ulehčit život
  • Marketing

    Ne nadarmo se říká, že marketing prodává.
  • 1

Co takhle začít nový rok prodejem firmy!

Je tady nový rok 2018 a pokud věříte na karty, měli byste udělat radikální rozhodnutí a změnu. Tímto rozhodnutím může být například to, že přestanete kouřit, začnete cvičit, zdravě jíst, koupíte si konečně nové auto nebo prodáte svoji firmu. A právě o posledním zmíněném, tedy prodeji firmy bude celý tento článek.

prodat firmu

K prodeji firmy můžete dospět postupem času, ale rok 2018, popřípadě manželka vás vyburcují k tomu, že konečně začnete konat a plánovat, jak prodat firmu. Pokud není na vině manželka, může být důvodem to, že máte svého nynějšího podnikání zkrátka jen dost. Pozor, než se do prodeje vrhnete, zamyslete nad množstvím práce, které jste musel vynaložit, než jste vybudovali svou firmu. Když si urovnáte tuto myšlenku pochopíte, že vaše firma pro vás něco znamená, investovali jste do ní kus svého života a pokud není v insolvenci, chcete z prodeje vytěžit slušnou provizi na pěkný „důchod“ nebo cestu kolem světa.

Tak a teď vážně, jste-li na 100% rozhodnutí svou společnost prodat, je nutné učinit nezbytné kroky, které připraví firmu na prodej. Těmito kroky je myšleno:

  1. Definovat a pojmenovat předmět podnikání.
  2. Definovat to, co může budoucí vlastník od společnosti očekávat.
  3. Provést základní restrukturalizace.
  4. Odstranit kritická místa.

EBITDA

Jedná se o ekonomický ukazatel, který znázorňuje zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace. Že ho váš ekonom nezná? To nevadí, vy se ho naučte! Tento ukazatel se používá zejména ve světe, takže je zcela dobré, jej znát. Zvažte, zda některé hodnoty uvedete, protože se může jednat o jednorázový náklad, například nákup různých licencí nebo na druhé straně zisk z nějakého prodeje většího majetku firmy.

Mějte odpověď na důvod prodeje

Když něco kupujete z druhé ruky, zajímá vás důvod, proč onu věc dotyčný prodává. Nejčastěji se ptáme proto, aby v tom nebyl nějaký ten podvod. Stejně tak se bude chovat potencionální investor, když proti sobě budete stát tváří tvář. Jako pyšný musíte investora přesvědčit, že nekoupit vaši společnost by bylo velkou chybou. Vypíchněte například vaše úspěchy a vypořádání se s problémy, které jiné položily.

Držte prodej pod pokličkou

Pokuste se co nejvíc minimalizovat informace o tom, že je společnost na prodej! Informujte o něm pouze vrcholný management, který se bude podílet na shromažďování podkladů. Ostatní zaměstnance a veřejnost není třeba informovat, pokud by se informace o transakci dostaly na povrch, je velmi pravděpodobné, že by tento krok mohl snížit cenu společnosti!

Nenechte konkurenci spát

Pokud se nepodaří chystaný prodej utajit a konkurence se to dozví, profitujte z toho a podněcujte zájem u potenciálních kupců. Je zcela na místě stále udržovat určitou míru konkurence mezi investory do poslední chvíle, můžete si potom diktovat své podmínky hry.

prodat firmu

Obraťte se s prodejem na odborníky

Upřímně, nepokoušejte se firmu prodat pomocí svého šarmu, nejedná se o prvním rande. Hledejte externího poradce, pro kterého je prodej firem každodenní realitou. Rozumí dané problematice podstatně lépe než vy. Jeho role při nezávislém ocenění společnosti je nezastupitelná. K důležitému úkolu externího poradce patří poradenství při přípravě společnosti na prodej, vyhledávání, vytipovávání vhodného okruhu potenciálních zájemců, účast na všech jednání a provádění prodávajícího celým procesem až k závěrečnému podpisu.

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Vyhledávání

O nás

Jsme banda nadšenců, kteří se rádi inspirují, vzdělávají a získávají zajímavé informace. A protože si je nechceme nechávat pro sebe, a zároveň je nezapomenout, rozhodli jsme se, že založíme web. A právě teď se na něm nacházíte. Doufáme, že jste našli, co jste hledali a zachováte nám přízeň i do budoucna. Pokud máte nějaké přípomínky, návrhy či konstruktivní kritiku, neváhejte nám napsat na redakce.magazin@gmail.com nebo formou komentáře pod příspěvky - těšíme se na vaše vzkazy.

  • Responsive

    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
  • Responsive

    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
  • Responsive

    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
  • Responsive

    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
    The template automatically adapts to the viewing device, such as mobile, tablet or desktop.
  • 1
  • S PPC kampaní k úspěšnému podnikání
  • SEO pro každý web
  • Tvorba web stránek versus Facebook

ppcVytvořit dobrou internetovou prezentaci není lehký úkol. Správa PPC kampaně je prospěšným pomocníkem každého začínajícího podnikatele, ale PPC kampaně zlepšují také již rozjeté projekty. Pomocí několika postupů je možné zefektivnit internetovou prezentaci a získat tak řadu nových zákazníků. Musí být sestavena kvalitní strategie, která minimalizuje náklady a maximalizuje zisk.

Read More

seoPokud chcete mít konkurenceschopné webové stránky, musíte se aktivně a dlouhodobě věnovat seo optimalizaci. Na počátku musíte zhodnotit současný stav pomocí analýz a síly stránek, následuje určení si cílové skupiny a vhodných klíčových slov, které vaši zákazníky budou vyhledávat. Optimalizace webových stránek je náročný proces a běh na dlouhou trať. Pokud hledáte seo olomouc, pak se obraťte na profesionály, kteří vědí, jak vás dostat na přední příčky ve vyhledávání, pomohou vybrat vhodná klíčová slova a cílit správně na vaše zákazníky. Online komunikace patří do celkové strategie firmy, proto je nutné jim věnovat pozornost.

Read More

fbPokud podnikáte a jste schopni se živit i bez toho, abyste museli vytvořit vlastní web stránku, jste šťastní lidé. Pravděpodobně je vaše zaměření velmi specifické nebo vaše cílová skupina nechodí na internet (takže lidé nad 70 let). Tvorba web stránek je občas pasé i pro živnostníky, do kterých byste to možná netipovali. Tento častý jev se objevuje u fotografů, kteří využívají například soukromé stránky na facebooku, kde sdílí svou práci a to vede k dalším objednávkám.

 

 

Read More

Přihlášení