Slyšeli jste již o strategické analýze? Že víte, co je strategie, ale o analýze jste ještě neslyšeli? Tak právě pro vás je dnešní článek.
Strategie je dlouhodobým nástrojem společnosti a chová se jako nepřetržitý proces, který vychází právě z výsledků strategické analýzy. Cílem strategie je najít rovnováhu a vztah mezi firmou a jejím okolím. Samotná strategie se skládá z několika částí (prostředí, konkurence, zdroje apod.), které dohromady tvoří komplexní strategii pro celou firmu. A každá část je velmi důležitá.
Strategická analýza hodnotí řadu faktorů, které mají zásadní vliv na výběr strategie a její postup tvorby. Zároveň přihlíží na vztahy mezi jednotlivými faktory, takže již sama o sobě tvoří strategii. Z analýzy lze přečíst trendy, které vystupují mezi firmou a jejím okolím. A z těchto trendů lze predikovat budoucí vývoj. Následně negativní faktory oddělíte a snažíte se jim vyhnout, a naopak pozitivní faktory se snažíte podpořit.
Důležitou myšlenkou celé strategické analýzy je využít příležitosti, které z analýzy vyplývají. Protože pokud se budete držet jen současného stavu, může se stát, že vám „ujede vlak“.